Lekce 8 - Aréna s bojovníky ve VBA
V minulé lekci, Bojovník do arény ve VBA - Boj a zprávy bojovníka, jsme bojovníkovi implementovali akce útoku a obrany včetně výpisu zpráv o těchto akcích.
V dnešním VBA tutoriálu dáme vše dohromady a vytvoříme funkční arénu.
Potřebujeme napsat kód pro obsluhu bojovníků a
výpis zpráv uživateli. Samozřejmě ho nebudeme bušit
rovnou do modulu Hlavni
, ale vytvoříme si objekt
Arena
, kde se bude zápas odehrávat. Modul Hlavni
potom jen založí objekty a o zbytek se bude starat objekt
Arena
.
Třídní modul Arena
K projektu si tedy přidáme poslední třídní modul, který pojmenujeme
Arena
. Do třídního modulu si napíšeme dvě proměnné typu
Bojovnik
reprezentující oba bojovníky a hrací kostku typu
Kostka
:
Option Explicit Private bojovnik1 As Bojovnik Private bojovnik2 As Bojovnik Private kostka10 As Kostka
Pseudokonstruktor
Pod proměnné si napíšeme pseudokonstruktor, v kterém proměnné naplníme z jeho parametrů:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Ve VBA tutoriálu dokončíme naši arénu s bojovníky. Výsledkem bude plně objektová aplikace, kde komunikující instance simulují stolní hru.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.