Lekce 21 - Command (Příkaz)
V minulé lekci, Chain of responsibility, jsme si ukázali návrhový vzor Chain of responsibility, který umožňuje oddělení odesílatele požadavku od jeho příjemců.
V dnešním tutoriálu Návrhové vzory GoF si představíme návrhový vzor Command, který nám umožňuje zapouzdřit žádost o provedení operace do objektu.
Motivace
Představme si, že vytváříme hru, ve které se hráč vžije do role bojovníka. Ovládání je jednoduché. Levé tlačítko myši se používá k útoku a pravé tlačítko k obraně.
Jakmile hráč stiskne nějaké tlačítko, třída zajišťující
ovládání hry pomocí podmínkových výrazů
if
/else
zjistí, které tlačítko bylo stisknuto.
Poté vyvolá konkrétní metodu k provedení akce, která je k danému
tlačítku přiřazena. Pokud tedy hráč stiskne například levé tlačítko
myši, třída řídící ovládání hry zaznamená stisk tlačítka a vyvolá
metodu k provedení útoku.
V kódu pro zpracování vstupu uživatele to vypadá takto:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu Návrhové vzory GoF si představíme návrhový vzor Command, jenž nám umožňuje zapouzdřit žádost o provedení operace do objektu.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.