Válí se ti projekty v šuplíku? Dostaň je mezi lidi a získej cool tričko a body na profi IT kurzy v soutěži ITnetwork summer 2017!
Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

22. díl - Magické metody v PHP podruhé

PHP Objektově orientované programování Magické metody v PHP podruhé American English version English version

V minulé lekci, Výjimky v PHP v praxi - Dokončení kontaktního formuláře, jsme dokončili výjimky na praktickém příkladu s emailovým formulářem. OOP kurz již pomalu zakončujeme. V následujících lekcích probereme ještě poslední teorii, která již není tak důležitá, ale opět na ní můžete někdy narazit. Dnešní PHP tutoriál se zaměřuje na magické metody.

Magické metody podruhé

Již jsme si zmínili, že třídy v PHP mohou disponovat tzv. magickými metodami. Magické se jim říká proto, že se za určitých okolností spouští samy. Na začátku seriálu jsme si zmínili 3 nejdůležitější, šlo o konstruktor (spustí se při vytvoření objektu), destruktor (spustí se při zničení objektu) a __toString (spustí se při převodu objektu na řetězec).

Některé magické metody jsem vám záměrně zatajil, abychom se s nimi v začátcích seriálu nezatěžovali. Pojďme to nyní napravit.


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu o objektově orientovaném programování v PHP si vysvětlíme další magické metody. Půjde zejména o gettery a settery.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Aktivity (6)