Palm OS Pascal compiler
PalmOS Pascal Compiler (PPC) je freewarový kompiler Pascalu pro platformu PalmOS. Když jsem na něj minulý rok narazil, odsoudil jsem ho kvůli nedostatku unit, materiálů a velmi pomalému kompilování a grafice. Teď jsem na něj náhodou znovu narazil a nestačím se divit, co s ním provedli... Pokud vlastníte Palma, můžete si ho stahnout spolu s nástroji PIAF(editor kódu) a BIRD (resource editor) na stránkách, které jsou uvedeny níže. Do RAMky si nahrajte PPShell.prc a pp_exe.prc z adresáře ppARM (v emulátoru jsem rozchodil jen ppshell.prc ze základního adresáře). Základní syntaxe je stejná (writeln, clrscr, gotoxy, delay atd.), ale ostatní věci si musíte tahat z API funkcí systemu (k tomu je vhodné používat unitu PalmAPI nebo LyChee).
Unity pro PPC
Unity se zde nedefinují příkazem uses, ale {$i jmeno_unity.pas}. jmeno_unity je CaSe SEnsITiVe !
LyChee - Výborná knihovna nejen pro grafiku (bitmapy, ikony, spousty věcí kolem dialogů a mnoho dalšího). Možná budete mít problémy s kompilací, nevím proč, ale některé soubory se jmenují místo něco.pas něco_pas, tak si je v PIAFU přeuložte pod správným názvem. Obsahuje hromady examplů.
Utility pro PPC
PIAF - Již téměř dokonalý editor zdrojového kódu pro PPC a iziBasic.
TbmpEdit - Umožňuje vložit obrázky z karty do databáze TbmpTemb.PRC. Obrázky doporučuji otevírat i ukládat v 8 bitech (256 barvách), jinak je problém s průhlednotí v BIRDu.
BIRD - Editor databázi. Dokáže vytvořit, vymazat nebo upravit databázi. Přidávat do ní bitmapy (obrázky), různé texty atd. Obsahuje i jednoduchý editor bitmap. Velmi vhodný pro zkomprimování importovaných bitmap z TbmpTemb.PRC do vlastní datábaze.
Hodnoty pro jednotlivá tlačítka, která vrací funkce keycurrentstate z
PalmAPI jednotky (pokud není stisknuto nic, vrátí nulu) :
Mé projekty v PPC
Projekty naleznete ke stažení v archivu na konci článku.
![]() |
BacteriesPP v 1.0 Můj první program pro PPC, je to obdoba bakterií, co jsem napsal pro BP7. |
![]() |
"Platforms" v 0.1 Platformovka napsaná v PPC, vyžaduje knihovnu LyCheee. Přiložený soubor bitmap.PRC je databáze, obsahující bitmapy (obrázky). Tuto databázi jsem vytvořil pomocí programu TbmpEdit a BIRD. "Hra" má dokonce i doublebuffering, takže nic nebliká, když se překresluje. Jen je to dost pomalé, protože jsem zatím nerozchodil getimage / putimage a vykreslovat každých 10ms celou scénu je docela časove náročné. Teď to nemám možnost otestovat, takže netuším, jak to bude rychlé na ostatních strojích. (Optimalizované pro můj Tungsten T5 - 416mhz, hires). Je dost možné, že klávesy budou mít jiné ascii kódy nebo že to bude pomalé. |
![]() |
Snake v 1.0 Prostě had. Něco, jako snake II na Nokiích. |
![]() |
PPMandelbroth v 1.0 Vykreslení Mandelbrotovy množiny, předělávka programu Mandelbroth v sekci Delphi. |
Odkazy
PP Compiler - Stránka projektu PP Compiler, examply, anglické fórum a tutorialy
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkamiStaženo 837x (20.61 kB)