Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
50 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Lekce 18 - UI 100 % v kódu - První constraints a view debugging

V předchozí lekci, Úvod do uživatelského rozhraní 100 % v kódu s Auto Layout, jsme si připravili základ našeho uživatelského rozhraní.

Ve třídě RecipeView nastavíme ještě constraints. Kód nám dovoluje řadu možností, jak constraints nastavit. Doporučil bych používat pouze tzv. anchors, protože je to nejčitelnější varianta.

Auto Layout constraints v kódu

Ukážeme si nastavení constraints pro první label. Protože náš RecipeView bude mít později nastavené odsazení, nemusíme ho zde řešit.

Horní hrana

Začneme připnutím k horní hraně:

recipeNameLabel.topAnchor.constraint(equalTo: topAnchor)

Kód to ještě není celý, ale protože začínáme, tak si ho vysvětlíme. Kód výše by se dal přepsat do pseudokódu takto:

[komponenta].[anchor].constraint(equalTo: [anchor])

Vlastně jsme výše definovali, že topAnchor, tedy kotva horní hrany naší komponenty recipeNameLabel, je připnuta na topAnchor našeho RecipeView, protože to je subclass UIView a tyto kotvy máme k dispozici.

Metoda constraint() nabízí mnoho přetížení, např. pro definování konstanty pro odsazení, využití vztahu "větší nebo rovná se" a mnoho dalšího.

Připomeneme si existující kód:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Přidáme první constraints v kódu a iOS aplikaci zapneme. Také si ukážeme, jak Xcode umožňuje debugovat UI vytvořené ve Swift kódu v 3D zobrazení.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 210 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 179 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 28 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 79 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
179 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 524 Kč 445 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se věnuje vývoji iOS aplikací (občas macOS) či těch webových ve frameworku Django. Twitter: @nemecek_f | GitHub nemecek-filip - mrkněte na veřejné projekty
Aktivity (4)