Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 30% výuky zdarma!

Lekce 18 - UI 100 % v kódu - První constraints a view debugging

V předchozí lekci, Úvod do uživatelského rozhraní 100 % v kódu s Auto Layout, jsme si připravili základ našeho uživatelského rozhraní.

Ve třídě RecipeView nastavíme ještě constraints. Kód nám dovoluje řadu možností, jak constraints nastavit. Doporučil bych používat pouze tzv. anchors, protože je to nejčitelnější varianta.

Auto Layout constraints v kódu

Ukážeme si nastavení constraints pro první label. Protože náš RecipeView bude mít později nastavené odsazení, nemusíme ho zde řešit.

Horní hrana

Začneme připnutím k horní hraně:

recipeNameLabel.topAnchor.constraint(equalTo: topAnchor)

Kód to ještě není celý, ale protože začínáme, tak si ho vysvětlíme. Kód výše by se dal přepsat do pseudokódu takto:

[komponenta].[anchor].constraint(equalTo: [anchor])

Vlastně jsme výše definovali, že topAnchor, tedy kotva horní hrany naší komponenty recipeNameLabel, je připnuta na topAnchor našeho RecipeView, protože to je subclass UIView a tyto kotvy máme k dispozici.

Metoda constraint() nabízí mnoho přetížení, např. pro definování konstanty pro odsazení, využití vztahu "větší nebo rovná se" a mnoho dalšího.

Připomeneme si existující kód:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 210 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 166 bodů (414 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 28 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 110 Kč. Nabídka je časově omezená a platí pro všechny lekce v kurzu. Nakup teď a získej limitovanou 21% slevu.
166 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 524 Kč 414 Kč
Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Přidáme první constraints v kódu a iOS aplikaci zapneme. Také si ukážeme, jak Xcode umožňuje debugovat UI vytvořené ve Swift kódu v 3D zobrazení.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se věnuje vývoji iOS aplikací (občas macOS) či těch webových ve frameworku Django. Twitter: @nemecek_f | GitHub nemecek-filip - mrkněte na veřejné projekty
Aktivity (4)