Lekce 4 - Úvod do simulace Cloth v Blenderu
V minulé lekci, Úvod do základů Soft Body v Blenderu, jsme si řekli základy Soft Body a čím se liší od Rigid Body. Ukázali jsme si jednoduché nastavení a vytvořili jsme si simulaci řetězu.
V dnešní lekci si ukážeme a řekneme o základech simulace Cloth. Ukážeme si pár příkladů a vytvoříme si vlajku.
Simulace Cloth
Simulace látky je jedna z nejnáročnějších simulací grafiky. Tato simulace je také modifikátor jako Soft Body. Simulace také reaguje na jiné objekty nebo síly, jako třeba vítr. Můžeme simulaci použít také na modelování 3D objektů, například na polštář. Jak je zmíněno, tato simulace je modifikátor a v seznamu modifikátorů se nachází ve sloupci Physics úplně nahoře:

Nastavení simulace Cloth
Otevřeme si pomocí klávesové zkratky Shift+A menu Add. Rozklikneme si menu Mesh a vložíme si objekt Cube. Dále si vložíme objekt Plane. Ten přesuneme nad kostku pomocí klávesy G a poté plochu zvětšíme pomocí klávesy S. Ploše nastavíme simulaci Cloth. A to buď přes modifikátory nebo
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V této lekci si ukážeme simulaci Cloth a k čemu jde využít. Vyzkoušíme si pár příkladů a ukážeme si jak vytvořit vlajku.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.