Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 30% výuky zdarma!

Lekce 12 - Vlastní Android komponenta - Animace hodnoty grafu

V minulé lekci, Vlastní Android komponenta - Dokončení kreslení grafu, jsme dokončili vykreslování vlastní komponenty grafu.

V dnešní lekci přidáme setter na hodnotu grafu, abychom ji mohli i programově měnit a rovnou přidáme i animaci. Pokud se tedy změní hodnota grafu, nepřeblikne graf jen na novou hodnotu, ale vyplněná část grafu plynule naroste nebo se naopak zmenší.

Animace změn hodnoty grafu

Mobilní aplikace prodává jejich design a uživatelé od nich také již animace očekávají. Vytvoříme tedy setter na hodnotu grafu a rovnou do něj již připravme kód pro animaci. Tu potom implementujeme v další metodě.

Deklarace proměnných

Před deklarací samotného setteru si deklarujeme několik proměnných, potřebných k samotné animaci změny hodnoty grafu. Tyto proměnné si za okamžik podrobněji popíšeme.

ValueAnimator valueAnimator;

boolean animationIsRunning;
boolean animationDisabled;
boolean afterRestoreInstanceState;
int oldValue;
int valueToDraw;

setValue()

Kód setteru hodnoty bude následující:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 120 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 102 bodů (255 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 19 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 45 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
102 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 300 Kč 255 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Naši vlastní Android komponentě v Javě, kruhovému grafu, přidáme setter na hodnotu včetně animace a tím ji plně dokončíme.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Pavel
Avatar
Autor se věnuje programování v Javě, hlavně pro Android. Mezi jeho další zájmy patří Arduino, Minecraft.
Aktivity (10)