Lekce 10 - Testování v Javě - Návrhový vzor PageObject
V minulé lekci, Testování v Javě - Tvorba akceptačních testů pro Selenium, jsme naučili naši webovou aplikaci v Javě Enterprise Edition, aby se sama proklikala a ověřila, že funguje. Využili jsme k tomu samozřejmě framework Selenium.
V dnešním Java tutoriálu si představíme návrhový vzor PageObject, jeho implementaci v Javě s abstraktním předkem a podporované selektorové anotace. Následnou implementací vzoru vylepšíme a zpřehledníme naše stávající akceptační testy.
Návrhový vzor PageObject
Pro naši kalkulačku a i pro reálné aplikace menšího rozsahu by podobný způsob psaní testů určitě stačil. Jakmile je ovšem aplikace větší, nutně se začneme setkávat s duplicitami. Např. se budeme chtít ve více testech odhlásit nebo přihlásit, což je několik řádků vyplňování formuláře pro login. Můžeme chtít častěji např. přidávat komentář pod různé články během testů a podobně. Kopírovat stále ten samý kód porušuje princip DRY, musíme tudíž najít jiný způsob. Určitě by vás napadlo dát tyto vícekrát používané metody buď do nějakého helperu nebo do předka testů. Existuje ovšem sofistikovanější způsob - návrhový vzor PageObject.
Podobně, jako Data Access Object (DTO) obsahoval metody pro práci s daty určité entity, PageObject obsahuje
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium III, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si představíme návrhový vzor PageObject, jeho implementaci v Javě a podporované anotace. Vylepšíme naše stávající akceptační testy v Seleniu.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.