Lekce 17 - Testování v Javě - Zátěžové testy přes cloudové služby
V minulé lekci, Testování v Javě - Business standardy a použitelnost, jsme dokončili teorii okolo testování. Zazněly pojmy jako business standardy, validace vs. verifikace, UX vs. UI a podobně.
V našem kompletním online kurzu o testování v Javě se
dostáváme až k samotnému konci. Čekají nás zátěžové
testy, které nám umožní zjistit, zda naše aplikace bude fungovat
pro daný počet současně pracujících uživatelů, a případně odhalí
místa pro potřebnou optimalizaci. To je bezesporu velmi
důležité, jelikož až se aplikace nasadí na produkční prostředí.
Obvykle nebudeme chtít řešit, že spadla pod náporem požadavků a začít
zkoumat, proč a kde padá, zatímco bude náš business mimo provoz V dnešním a příštím
tutoriálu si také zkusíme naši kalkulačku otestovat hned
ve dvou populárních nástrojích.
Zátěžové testy
Zátěžové testy nebo testy výkonu mohou označovat jen jeden typ testu, ale obvykle je tento pojem chápán jako celá rodina různých testů. Ty mají samozřejmě společné to, že testují naše aplikace pod nějakou zátěží. Jedná se o testy nefunkčních požadavků, typicky výkonu, specifikace produkčního hardwaru, odezvy nebo např. dostupnosti. Pokaždé nás mohou zajímat jiné informace a vždy můžeme zatěžovat jiným způsobem.
Obvykle rozlišujeme
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium III, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si uvedeme problematiku zátěžových testů a naučíme se zjistit, zda naše Java aplikace zvládne daný počet současně pracujících uživatelů.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.