Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 18 - Abstraktní třída, porovnávání a operátory v Kotlin

Dnes budeme pokračovat s projektem na procvičení rozhraní.

Abstraktní třída

Abstraktní třída je třída, u které nemá smysl instance. Je to z toho důvodu, že je obecná (např. u nás třída Zvire). Zvíře bude vždy konkrétní (tedy nějaký potomek, např. Pes) a nikdy nebudeme chtít vytvořit pouze instanci třídy Zvire, proto je lepší instanciaci zakázat. Před třídu Zvire dodáme jednoduše modifikátor abstract:

abstract class Zvire(var vaha: Int) {
    // . . .

Program funguje stále stejně, ale pokud se pokusíme vytvořit instanci třídy Zvire, dostaneme vyhubováno:

// tento kód nebude fungovat
zvirata += Zvire(10)

Abstraktní třída umí kromě zakázání instanciace ještě něco navíc


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 807,50 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 36 článkům (24 lekcí, 7 praktických cvičení, 5 testů) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Tutoriál vysvětlí abstraktní třídy v Kotlinu. Řekneme si více o rozhraních, implementujeme vlastní porovnávání pomocí Comparable a přetížíme operátor.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Samuel Kodytek
Avatar
Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
Aktivity