Tvorba textur
.
Jak na navazování multitextury
Stěna
- V programu malování si vezměte funkci sprej - velikost taková střední - největší nastavitelná v menu - ne pomocí klávesy na zvětšování a velikost plátna dejme tomu 150 x 150. Připravte si několik barev světle šedé - tak aby se to nevzdalovalo od normálních barev stěny. Třeba takto:

nyní v Gimpu využijte funkce selektivního rozmazání - takto:

- A teď stiskněte (v Gimpu) ctrl + shift + o. Klikněte na "Posun o x/2,
y/2" Chování hran - pokračovat od druhého konce, "Posun". Nyní pomocí
selektivního rozmazání zrušte vzniklé hrany. Dejte bacha na kraje obrázku - ty
k sobě musí sedět - tak se je snažte narušovat co nejméně! Výsledek
naší práce:

Multitextura pomocí filtrů
- Spusťte Gimp - Nový - (150 x 150). Zajistěte si bílé pozadí.
Přejďete do sekce Filtry - Vykreslení - Mraky - Odečíst mraky. Velikost x a
y - 16. Vyberte turbulentní a dlaždicovatelný. Detail 10. Budiž. Nyní
přejďěte do sekce Barvy - Obarvit. Odstín - modrý (jezděte dokud
nenarazíte na modrou). Sytost - něco kolem půlky. Světlost - přijatelná
. Výsledek (po
aplikování):

Dlaždice
Způsob1
Musíte mít alfakanál a bílé pozadí. Filtry - Dekorace - Skvrny od kávy. Skvrny - 10. Pouze ztmavit. Budiž. Vše slučte do toho bílého pozadí. Filtry - Fraktální trasování. Typ okolí - přes. X1 - 8,02, X2 - 1,23, zbytek nechte. Obarvěte si to jak chcete,... Nyní už jen vyberte nějaké pozadí - nebo také ne - jak chcete a potřebujete. Výsledek (na modrém pozadí):

Způsob2
Opět začínáme na bílém pozadí. Filtry - Šum - HSV šum. Zadržení 5, Odstín - 150, Sytost - 0, Hodnota - 250. Budiž. Filtry - Detekce hran - Hrana - Algoritmus - Buď Sobelův, anebo Prewittův kompas. Míra - 1,0. Rozmazat. Budiž. Nyní si to obarvěte,... Výsledek:

Jen závěrem - ty velké obrázky jsou z mnoha dlaždic - takže to není
jedna velká dlaždice. Všechny dlaždice jsem dělal 150 x 150. Napište,
mám-li pokračovat,...