Robotris
Jedná se o remake Tetrisu, který vám nabídne jak příjemnou moderní grafiku, tak klasickou retro atmosféru arkád. Alfa verze obsahuje originální mód, kde je systém hry i bodování shodny s klasickými Tetris. Navíc hra obsahuje nové prvky jako zaměřovač nebo rychlé uložení. Pokud nahrajete vysoké skóre, můžete ho sdílet s ostatními hráči na internetu a stát se tak mistrem nejoblíbenější elektronické hry!
Tetris snad znáte všichni, čili myslím, že není potřeba hru
představovat a pro případ jsou pravidla popsána níže. Hra spolehlivě
funguje na nejnovějších operačních systémech a vyžaduje alespoň Windows
XP SP2 a .NET framework minimální verze 2.0 (součástí všech Windows od XP
SP3). Příjemnou zábavu
Síň slávy
Zde naleznete kompletní on-line skóre hry Robotris
Pravidla a tipy k hraní
Klasický mód
Klasický mód (z původních her známý jako A-type) vychází z koncepce původní hry Tetris. Ve hře máte k dispozici základní sadu 6ti bloků, které jsou složeny ze čtyřech kostek (bloky S,Z,J,L,I,O). Tyto bloky se objevují na horní části obrazovky a poté padají dolů. Pomocí rotace a posouvání se je snažíte umístit a složit co nejvýhodněji tak, aby dole vznikla ucelená vodorovná řada. Pokud se tak stane, řada zmizí a uvolní další místo. Kostky se generují náhodně a v pravé části obrazovky máte vždy náhled příští kostky. Tento mód končí tehdy, když se "hladina" kostek dostane až na vrchol a dotkne se právě padajícího bloku, respektive když vám zaplněné hrací pole přeteče. Za každých 10 zaplněných řad se dostáváte do dalšího levelu a hra se zrychluje.
Cílem hry je nahrát co nejvyšší skore. Bodování Robotrisu přesně kopíruje klasické Tetris a je založené na počtu řad, které zaplníte. Když zaplníte jednu řadu v levelu 1, bonus je 1 * 40 + 40 = 80 bodů. V levelu 2 je to 2 * 40 + 40 = 120 bodů a tak dále. Když se vám však podaří zaplnit hned 2,3 nebo dokonce 4 řady najednou (zplnění čtyř řad se říká, že máte Tetris), skóre roste geometrickou řadou. Za 4 zaplněné řady v levelu 2 dostanete bonus 2 * 1200 + 1200 = 3600 bodů. To je jistě pořádný rozdíl, proto profesionální hráči Tetrisu zaplňují vždy hrací pole tak, aby si nechávali mezeru na kostku I, která když padne, dá jim obrovské skore.
Ještě trocha teorie: Již od vydání prvních Tetrisů panovaly dohady, zda je hra nekonečná. Tím myslím, zda by za předpokladu, že by Tetris hrál naprosto dokonalý počítačový hráč, došlo k zahlcení hracího pole (což je vždy zaviněno lidskou chybou). Experimenty ukázaly, že hru opravdu není možno hrát do nekonečna a to díky blokům S a Z, které statisticky tvoří nezaplnitelné mezery.
Hudba
Určitě jste si všimli, že na hudbě ve hře je cosi zvláštního. Jestli se vám líbila nebo ne je již vaše věc, ale ano, je jiná. Aby jsme se co nejvíce přiblížili atmosféře klasických arkád, zvolili jsme hudbu 8bitovou, přesněji takovou hudbu, jakou generoval počítač Commodore 64 z 80.let. Commodore využíval na generování zvuku tzv. SID chip (Sound Interface Device), nesoucí také označení MOS 8580. Jednalo se vůbec o jeden z prvních zvukových čipů v osobním počítači a možná také proto se mu povedlo rozpoutat hudební revoluci a zapříčinit vznik demoscény a počítačového umění vůbec. O hudbu k Robotrisu se nám postaral německý skladatel Joe "StainlessSteel" Barwick a můžete slyšet tituly "So Predictable" a Zardax_One. Také jsem si dovolil vypůjčit píseň Zero-X od neznámého autora.
Vývojový tým
nick : sdraco real name : David Čápka Programování, grafika |
![]() |
nick : sczdavos real name : David Jančík drobnosti v grafice a kódu, střih hudby, podpora |
Fotky z vývoje:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Něco z historie hry:
Tetris jsem měl rád již od mala a hrál jsem ho na své digihře (podobné té davosově na obrázku). Již delší dobu jsem přemýšlel o tom, že bych si je zkusil naprogramovat, jednou takhle ve škole jsem si spustil Delphi a dal jsem se do práce. Ještě to odpoledne jsem ve vlaku dopsal algoritmus rotace kostky a pre-alfa verze byla na světě. Teď nastal ten kritický okamžik, kdy jsem se měl rozhodnout, zda mi stačí samotný fakt, že jsem hru napsal nebo ji dále vylepším tak, aby si ji někdo zahrál. Chvíli jsem ji přepisoval pod Asphyre Delphi framework ale pak skončila na dva roky zapomenuta na externím disku.
Po této době jsem se dostal k .NET technologii, C# a XNA frameworku, ve kterém se příjemně vyvíjí hry. Také jsem potkal programátora sczdavose. Objevila se motivace hru dokončit za účelem výuky v .NET a XNA. Davos se měl k světu a napsal pěkný kód hlavního menu, 2x jsme se sešli (jednou na 3 dny u něj na Vysočině, jednou na 4 dny u mne na Vinohradech). Když jsme přemýšleli, proč by hra měla uživatele zajímat, když klonů Tetrisu je spoustu, došli jsme k prostému závěru: Boom této hry byl v 80. letech a byla vyhodnocena jako nejzábavnější hra na světě. Po pasece co nadělaly Windows Vista již většinu z nich nikdo nikdy nespustí. Naše hra je tedy založená na maximální kompatibilitě, lepší grafice a vylepšujících prvcích jako je on-line hiscore, zaměřovač kostky nebo rychlé uložení kostky. V betě by se měly objevit další trhlé a ještě trhlejší herní módy.
Galerie


Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkamiStaženo 1060x (16.32 MB)