Návod na hru Bermen
Na úvod doporučuji prohledat každou věc v každé místnosti a v dialogách s postavami vyčerpat všechny otázky, abyste posbírali střípky celého příběhu.
Po havárii vrtulníku jděte k městu. Hned před prvním domem vás překvapí zmutovaný pes, a jelikož jste raněný a neozbrojený, posílá vás kolega Bruno prohledat dům.
Dostat se ze sklepa
Ocitáte se v kotelně, jděte doprava a promluvte si s obyvatelem domu.
Můžete se ho zkusit zeptat na klíče, co má u pasu, ale nedá vám je.
Ze sklepa nelze odejít kvůli uzamčeným bezpečnostním dveřím, které zde
pravděpodobně poblázněný obyvatel domu z neznámého důvodu nainstaloval.
Jejich přívod elektřiny vypadl.
Z poličky na nářadí v počítačové místnosti sebereme kladivo, klíč a
šroubovák. Po poklepání na kolo v kotelně zjistíme, že je na něm dynamo.
Nejde odšroubovat klíčem ani šroubovákem, tak použijeme trochu násilí -
kladivo. Po rozbití kola sebereme dynamo a železnou tyč.
Šroubovákem otevřeme počítačovou skříň, ve které následně najdeme
nezapojený kabel. Ten připojíme na dynamo a jako rukoje? na dynamo nasadíme
klíč. Šroubovákem otevřeme pojistkovou skříň na stěně a připojíme k
ní dynamo s kabelem a klikou.
O ovládací panel opřeme železnou tyč, aby tlačítko na otevírání
dveří zůstalo zmáčknuté. Nyní zatočíme klikou od dynama a dveře se se
zasyčením otevřou.
Vyrobit sérum proti infekci a dostat se do města
Nyní se můžeme pohybovat po domě, ven však nemůžeme, protože hrdina
odmítá opustit dům raněný a pokousaný.
Z pračky v kotelně vylovíme zapadlý prací prášek. V koupelně otevřeme
lékárničku, kde sebereme obinadlo a injekční stříkačku. Použijeme
obinadlo na hrdinu, čímž se částečně vyléčí.
Odhrneme závěs u vany a zpřístupní se nám vana, ve které nalezneme
gumové rukavice. Vyjdeme po schodech do obýváku a ze skříňky na zdi
sebereme prášky s tlumící složkou.
Prohledáme postel v druhé části obýváku, kde nacházíme láhev
Becherovky. (V Úvalech poněkud vzácnost, všude se prosadil Bermen) Jdeme do
kuchyně. Na lince sebereme hrnec a postavíme ho na sporák. Nyní do něj
vhodíme následující přísady:
léky na utlumení infekce prací prášek kvůli modré skalici a Becherovku,
která bude hlavní složkou celé protilátky
Z hrnce začne stoupat pára. Nabereme protilátku z hrnce do injekční
stříkačky a aplikujeme sérum hrdinovi. Nyní je plně vyléčen a můžeme
jít na zahradu.
Branka je zamčená a hrdina se odmítá plazit ventilací nahoru. Jdeme do
kůlny. Na stole sebereme olejničku a ze stěny sekeru. Podíváme se na sud a
dozvíme se, že v něm cosi bublá, ale jelikož je plný nafty a těžký, asi
nepůjde převrhnout. Prosekneme ho tedy sekerou a vyjdeme z kůlny.
Když se vrátíme zpátky, je pod sudem louže nafty a z něj trčí lidská
paže. Hrdina s hrůzou zjiš?uje, že je tam tělo a vydává se na to zeptat
obyvatele domu.
Ten však ve sklepě už není, zůstaly po něm jen klíče na podlaze. Nyní
můžeme opustit zahradu a jít na ulici.
Město
Před domem shledáme mrtvého psa, ale po Brunovi, který slíbil, že se
vrátí, ani stopa.
Jdeme doprava na autobusovou zastávku. Prohledáme havarovaný bagr, v jehož
kabině nalézáme stavební plány kanalizace. Uvnitř autobusové zastávky
vyndáme z odpadkového koše za pomoci gumových rukavic baterku.
Nyní sestoupíme dolů do otevřeného kanálu.
V druhé místnosti kanalizace narážíme na přípojku, ze které vytéká
zelené cosi. Kohout na trubkách na stěně je zaseklý. Naolejujeme ho
olejničkou a zastavíme splašky.
Podle plánů kanalizace vede tato přípojka až do metra, dál je
zamřížovaná. Vydáváme se do metra, kde najdeme zraněného Bruna,
opřeného o vlak.
Zjistíme, co se stalo, a dostaneme za úkol přinést něco, co dá kolegu
dohromady. Vyjdeme nahoru po eskalátorech. Dostáváme se do druhé části
města, která nám byla předtím odříznuta kvůli bagru.
Před stanicí metra je jakýsi obchůdek s Becherovkou. Rozbijeme sekerou
výlohu a sebereme poslední láhev Becherovky. za kterou nám dá Bruno svou
zbraň.
Vyjdeme opět nahoru a dáme se k obchodu. Ten je však zavřený a prázdný.
Jdeme dozadu ulicí ke kostelu.
Kostel
Před kostelem je jakási fontána. Socha na ní postrádá hlavu. Tu
vylovíme ze dna fontány.
Vejdeme do kostela, kde přistihneme faráře při vymítání ďábla ze
zmutovaného obyvatele města. Dozvíme se, že podle něj ve městě nastala
apokalypsa a to kvůli zanevření na nápoj boží - Becherovku.
Dostáváme za úkol spravit hodiny naděje ve zvonici. Vyjdeme po schodech do
zvonice, kde na misku na závaží v hodinovém stroji položíme těžkou
kamennou hlavu sochy. Hodiny se rozeběhnout a zvon rozezní.
Jdeme zpět k faráři, kde zjiš?ujeme, že madonu vpravo lze odsunout a pod
ní je vchod do podzemního tunelu, který kdysi ústil do malého hřbitůvku u
lesa. Ale nyní by mohl vést někam do nově vystavěné továrny na nápoj
Bermen.
Díky baterce nám hrdina dovolí sejít do podzemí.
Projdeme tunelem, který přechází v železnou únikovou šachtu.
Komplex Bermen
Hrdina se ocitá v jakési laboratoři. Když prohledáme mrtvolu vědce na
podlaze, nic nenajdeme. Pokusíme-li se o to však ještě jednou, najdeme jeho
přístupovou kartu. Bezpečnostní dveře na druhém konci místnosti ji ale
odmítají.
Na skříni pro těla nalézáme jakýsi zápis o plánované zkoušce nové
substance na subjektu Marie. U notesu je tužka s gumou.
Gumou na tužce vyčistíme přístupovou kartu a dostáváme se do výrobní
haly komplexu.
Podle našeho očekávání se tam potkáme s bláznem z domu. Zjiš?ujeme, že
je více šílený, než jsme tušili. Dozvídáme se, co se stalo s obyvateli
města, proč ty mohutné dveře ve sklepě, kdo byl muž v sudu a proč doktor
Maestus zemřel.
Nyní máme být svědky toho, jak si Hugo aplikuje novou substanci B56, s
jejíž pomocí chce poslat chaos do celého světa. Poté, co se dveře
aplikační komory otevřou, máme dost času na to, abychom použili Brunovu
brokovnici na párek sudů s označením "Nebezpečí výbuchu".
Hrdina se vzdálí k bezpečnostním dveřím a vystřelí. Mohutná exploze se
postará o Huga a přiláká další výzvědný tým, který hrdinu spolu s
Brunem dopraví do nemocnice.
Tajemství receptury Becherovky bylo obhájeno a tak končí hra Bermen