IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 17 - Úvod do uživatelského rozhraní 100 % v kódu s Auto Layout

V minulé lekci, Animace v iOS a Swift podruhé, jsme si rozšířili naše znalosti animací.

V tomto již pokročilejším tutoriálu si ukážeme, jak vytvořit celou aplikaci skrze Swift, tedy kódem bez pomoci Main.storyboard a Interface Builder. Existuje celá řada dobrých důvodů, proč Interface Builder nepoužívat a také řada důvodů, proč ano.

Zvlášť v začátcích je Interface Builder určitě lepší volba. Vaše uživatelské rozhraní vidíte před sebou, můžete propojovat obrazovky vizuálně, vidíte dostupné vlastnosti, nastavené Auto Layout constraints a hromadu dalšího.

Jako opravdovou nevýhodu Interface Builder bych uvedl fakt, že je problém pracovat na aplikaci v týmu. Když bude více členů modifikovat Main.storyboard nebo jakýkoliv jiný storyboard, je velký problém následně změny rozumně sloučit. Můžeme sice používat více storyboard souborů a vyhnout se tak konfliktům, ale když celé UI vytvoříme v kódu, tak přesně vidíme, co kdo změnil a čeho se změna týká.

Kód má pro zkušenější vývojáře rovněž výhodu v tom, že přehledněji vidíme, jaké vlastnosti daných komponent jsme měnili (Interface Builder ukazuje vždy všechny vlastnosti a nemusí být zřejmé, co je výchozí hodnota a co naše). Můžeme komponenty nastavovat hromadně a jsou věci, které Interface Builder neumí. Například různě velké mezery mezi komponentami ve Stack View lze nastavit jen v kódu.

Nebudu zde psát, jaký způsob je lepší a jaký byste měli zvolit. Každý má něco do sebe a je v pořádku používat ten, který vám vyhovuje. Myslím si ale, že bychom měli znát alespoň základy obou přístupů.

Úvod by byl za námi a pustíme se do tvorby aplikace. Výsledek bude zobrazovat náhodné recepty a kromě samotné tvorby UI v kódu si ukážeme řadu dalších vychytávek, jako je Dynamic Type, použití komponenty Scroll View, optimalizace textu pro velké displeje a řadu dalších.

Vytvoření projektu

Tradičně vytvoříme nový iOS projekt podle šablony


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 625 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 27 článkům (26 lekcí, test) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ukážeme si, jak se tvoří celé UI v kódu, včetně Auto Layout constraints. Také si řekneme, proč to může být dobrá volba.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se věnuje vývoji iOS aplikací (občas macOS)
Aktivity